Consumul de prăjeli crește riscul de boli cardiovasculare

Persoanele care consumă alimente prăjite sunt expuse riscului de boli cardiace majore și accident vascular cerebral, iar acest risc crește corelat cu cantitățile de alimente prăjite consumate, este concluzia unei cercetări recente 1. Astfel, s a constatat că subiecții care au consumat cele mai mari cantități de alimente prăjite pe săptămână au avut un risc cu 28% mai mare de evenimente cardiovasculare majore, un risc cu 22% mai mare de boli coronariene și un risc crescut de 37% de insuficiență cardiacă.

cartofi-prajiti

Cartofi prăjiți
sursa imagine: by Matthias Böckela, via pixabay.com

Riscurile au crescut în raport cu numărul de porții consumate. Astfel, pentru fiecare porție săptămânală suplimentară de 114 grame de alimente prăjite, a crescut riscul de atac de cord și accident vascular cerebral cu 3%, boli de inimă cu 2% și insuficiență cardiacă cu 12%.

Aceasta din cauza numărului crescut de calorii, dar și a grăsimilor trans care, de altfel, se găsesc nu doar în produsele alimentare prăjite, ci în foarte multe alimente procesate. Chiar dacă pe eticheta/ambalajul unui produs este menționată o cantitate mică de grăsimi trans, faptul că acest tip de grăsimi reprezintă un ingredient cu largă răspândire, implică un consum cumulativ. Dozele mici se adaugă, iar rezultatul înseamnă boli cardiovasculare, diabet și alte afecțiuni, cum ar fi demența, consideră specialiștii.

American Heart Association (AHA) recomandă înlocuirea grăsimilor trans, care cresc nivelul colesterolului rău și scad nivelul colesterolului bun, cu grăsimi mononesaturate sau polinesaturate, cum ar fi uleiul de măsline și canola.

Criticii studiului menționat susțin că, din cauza metodei de realizare, cercetarea face doar o asociere între alimentele prăjite și sănătatea cardiovasculară, dar nu aduce dovezi definitive în acest sens. Totodată, susțin aceștia, consumul de alimente prăjite asociază și carbohidrați, precum și alte comportamente nesănătoase, dintre care pot fi amintite supraalimentarea și lipsa exercițiilor fizice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *